در قسمت اول آموزش تحلیل صفحات اینستاگرام با استفاده از ابزار Instagram insights به شما یاد دادیم که چگونه از آمار کاربران یا فالوورها مطلع شوید. همچنین نحوه بدست آوردن تعداد بازدید های کاربران از پست ها و تعداد نفراتی که از پست ها دیدن کرده اند را آموزش دادیم.

در ادامه و در این مقاله به آنالیز فالوور ها را خواهیم پرداخت :

فالوورها از چه منطقه و شهری و کشوری هستند ؟

رده سنی فالوورها چه سنی است ؟

چند درصد فالوورها زن و چند درصد آنها مرد هستند؟

آمار بازدید پست ها در چه روز هایی و چه ساعاتی از شبانه روز است؟

با ما همراه باشید.

همانطور که در قسمت اول آموزش تحلیل صفحات اینستاگرام با استفاده از ابزار Instagram insights گفتیم برای دسترسی به این ابزار کافی است وارد پروفایل خود شوید و بر روی آیکن آن کلیک کنید؛ آیکن مربوط به insignts . بخش اول Activity که بطور کامل آنرا توضیح دادیم. در بخش دوم یعنی Content بررسی اجمالی از تعداد پست ها و استوری های شماست که اهمیت چندانی در تحلیل صفحات اینستاگرامی شما ندارد. بخش سوم Audience است که به توضیح کامل آن می پردازیم:

در قسمت اول این بخش تعداد فالوورها یا دنبال کننده های شما وجود دارد.این تعداد را احتمالا هر روز در صفحه اول اینستاگرام خود می بینید ، اما چیزی که در اینجا مهم است تغییرات فالوور ها در یک هفته اخیر است.اگر در عکس زیر دقت کنید در یک هفته اخیر ۱۰۷ فالوور به فالوورهای گیف نیک اضافه شده اند.

زیاد بودن تعداد بازدید پست‌ها تا زمانی خوب است که از تعداد لایک و کامنت خیلی بیشتر نباشد! در واقع اگر بازدید پست‌های شما زیاد است اما تعداد کامنت و لایک آنها کم است، تعامل (Engagementشما پایین است. این موضوع نشان‌دهنده آن است که پست‌های شما نمی‌تواند برای کاربران کاربردی باشد و نظر آنها را جلب کند.

آموزش تحلیل صفحات اینستاگرام با استفاده از ابزار Instagram insights

در قسمت بعد Top locations تعداد فالوورها شما در شهر های مختلف را به شما نمایش میدهد. شما می توانید با لمس گزینه countries فالوورها از کشور های مختلف را هم مشاهده کنید.

وقتی شما بدانید بیشتر دنبال کننده های شما از چه شهری هستند می توانید بر اساس سلایق آنها محصولات خود را ارائه دهید ، بنابراین می توانید در کسب و کار خود موفقتر از قبل عمل کنید.

Men: این بخش درصد دنبال‌کنندگان مرد را به شما نمایش می‌دهد.

Women: در این بخش درصد مربوط به تعداد دنبال‌کنندگان زن در اختیارتان قرار دارد.

Ageدر این بخش محدوده سنی کاربران شما در دسترس است.

اگر مدیریت یک صفحه مربوط به فروش محصول را برعهده دارید، با دانستن جنسیت و سن کاربران خود می‌توانید محصولات مناسب با آنها ارائه کنید و نرخ تبدیل صفحه خود را افزایش دهید. در بخش پایین این تصویر یک نمودار در دسترس شما قرار دارد که لیست چند شهر که کاربران شما از آن شهرها از پست‌های شما بازدید کرده‌اند را در اختیارتان قرار داده است.

آموزش تحلیل صفحات اینستاگرام با استفاده از ابزار Instagram insights

شناسایی جنسیبت، سن و موقعیت جغرافیایی کاربران اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین داده‌هایی که می‌تواند کمک زیادی به کسب‌وکارها کند، سن کاربران است! در واقع شما باید پست‌هایی را در اختیار کاربران قرار دهید که متناسب با علاقۀ آنها باشد و شناسایی سن کاربران کمک زیادی به این موضوع می‌کند. موقعیت جغرافیایی کاربران یکی دیگر از مسائل حائز اهمیت است که با استفاده از آن می‌توانید برای برگزاری دورهمی‌ها و همایش‌های خود تصمیم‌گیری کنید. همچنین جنسیت کاربران نیز در ارائه پست‌های مفید به آنها اهمیت دارد و با استفاده از ابزار Instagram insights به راحتی می‌توانید به آنالیز اینستاگرام و صفحه خود بپردازید.

در قسمت بعد Age Range محدوده سنی فالوورها را مشاهده خواهید کرد . در این قسمت فالوورها بر اساس رده سنی ۱۳ تا ۱۷ ، ۱۸ تا ۲۴ ، ۲۵ تا ۳۴ و … مشخص شده اند. همچنین اینستاگرام این امکان را فراهم کرده تا شما بتوانید رده های سنی را بر اساس جنسیت مرد یا زن نیز بررسی کنید.

آموزش تحلیل صفحات اینستاگرام با استفاده از ابزار Instagram insights

در قسمت Gender درصد فالوورهای مرد و زن را به شما نشان می دهد

آموزش تحلیل صفحات اینستاگرام با استفاده از ابزار Instagram insights

کاربران صفحه اینستاگرام در چه ساعتی از روز فعالیت بیشتری دارند؟

افزایش تعامل کاربران یکی از مسائل مهم است و برای هر کسب‌وکاری اهمیت دارد؛ یعنی کسب‌وکارها به دنبال افزایش لایک‌ها و کامنت‌های کاربران هستند و این مسئله نیازمند تدوین استراتژی برای انتشار پست‌ها است. مسئله مهم انتشار پست‌ها در زمان فعالیت کاربران است و این اطلاعات برای هر صفحه اینستاگرام متفاوت است. Instagram insights به شما این اطلاعات را در طی یک هفته می‌دهد:

آموزش تحلیل صفحات اینستاگرام با استفاده از ابزار Instagram insights

Days: این گزینه میزان فعالیت کاربران را در یک روز از هفته نمایش می‌دهد؛ مثلا در برخی از کسب‌وکارها میزان فعالیت کاربران در روزهای تعطیل بیشتر است که اگر تعداد کمی پست منتشر می‌کنند، باید پست‌های خود را در همان روزها منتشر کنند.

Hours: این بخش به شما میزان فعالیت کاربران در هر ساعت از یک روز را نمایش می‌دهد؛ با دانستن این زمان فعالیت اکثر کاربران صفحه خود می‌توانید پست‌ها را در همان ساعت منتشر کنید و تعامل آنها را افزایش دهید.

اطلاعاتی که در بخش Instagram insights بدست می‌آیند بسیار مفید هستند اما جالب است بدانید با تجاری کردن صفحه خود اطلاعات دیگری نیز در اختیارتان قرار دارد. در واقع تا اینجا تنها صفحه خود را به صورت کلی آنالیز کرده‌اید و دو بخش بسیار مفید دیگر وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

 


 

تحلیل صفحات اینستاگرام با استفاده از ابزار Instagram insights +آموزش (قسمت دوم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *