پست اینستاگرام روشی ایده آل جهت تبلیغ کار شماست و در بازاریابی کار شما نقش عمدهای داره. مهم این نیست که کار شما چقدر کوچک و یا بزرگ باشه بلکه مهم اینه که مشتری دقیقاً همون پیامی که مدنظر شماست رو دریافت کنه. خیلی مهمه که پستتون به اندازه کافی چشمگیر و جذاب باشه تا نظر مشتری رو به خود جلب کنه.
جهت کمک کردن به شما در این امر ما ۱۰ نکته در خصوص طراحی پست اینستاگرام رو به شما ارائه میکنیم، با ما همراه باشید
تصاویر و شکلها
تصاویر تأثیر فوقالعادهای در طراحی پست اینستاگرام دارند مخصوصاً اگر شما قصد دارید با این روش محصولات خود را معرفی و تبلیغ کنید. استفاده از تصاویر باکیفیت و شکلهای قابل توجه ، اثربخشی شکلهای دیگه و همچنین برندتان را تکمیل میکنه و به شما این اطمینان را میدهد که پست شما به حد کافی جذاب و گیرا باشه. بهعلاوه اگر انتظار دارید که مخاطبان پست شما رو ببینند و بخونند پس استفاده از تصاویر و شکلهای باکیفیت بسیار ضروریه.
عنوان / تیتر
یک عنوان خوب باید بتونه نظر مشتری را به خود جلب کنه . از آنجایی که عنوان یه پست یکی از اولین مواردی ست که چشم مخاطب به اون میخوره پس زمان کافی برای فکر کردن به عنوان یا تیتر پست اختصاص دهید. عنوان باید کوتاه و حاوی موضوع اصلی باشه ، به طوری که بتونه مشتری رو در نگاه اول از محتوای پست آگاه کنه ، این دقیقاً همون جایی است که میتونید هدف اصلی خود که همان پیشنهاد فروش است رو عملی کنید.
مشخص کردن نکات اصلی و مزیتها
بزرگترین نکته هر پست، تبلیغ و آگاهی دادن است. باید توجه کرد که از آنها تنها میتوان در یک سری زمینههای خاص استفاده کرد مثل معرفی محصولات موجود یا جدید، فروشها، سرویسها، رویدادها یا جشنوارههایی که بهزودی برگزار خواهد شد. با استفاده از پست تبلیغاتی در اینستاگرام میتوان مزیت استفاده از کالایی که در تلاش برای فروش اون هستید رو تبلیغ و بیان کنید. شما باید دلایلی را ارائه بدید که مشتری قانع شود از میان محصولات دیگر، محصول شما رو برگزیند .
بکار بردن فونت خوانا
در استفاده از فونت نیازی به خلاق بودن نیست فقط مهم اینه که مردم بتونند آن را بخونند پس حتماً برای انتشار پستتون از فونت ایده آل استفاده کنید و استفاده از سایزها و استایل های مختلف رو محدود کنید.سعی کنید بیشتر از دو نمونه فونت استفاده نکنید یکی برای عنوان و دیگری برای متن اصلی.
استفاده از یک متن ساده – هر چه کوتاهتر، بهتر
همون طور که قبلاً در طراحی بنر گفتیم ، هرچقدر متن بکار رفته کوتاهتر باشد بهتر است، در اینجا نیز همین اصل کارآمد هست . با ارائه اطلاعات اضافی فقط ظاهر کار خود را آشفته خواهید کرد. پس اجازه بدید که تصاویر ، متن و عنوان ،خود سخن بگویند. در واقع اختصار بهترین عملکرد هست.
ویرایش
غلطهای املایی و دستوری در طراحی ها غیر قابل انکار هستند . حتماً ریز به ریز طراحی خود را ویرایش کنید و قبل از چاپ از شخصی بخواهید اون رو بخونه و مطمئن شید که میتونه اون رو به طور واضح بخونه و پیام اون رو دریافت کنه. اگر سعی در تبلیغ فروش و یا فهرستی از کالاها دارید مطمئن شوید که قیمتها و تاریخهای درج شده در پست صحیح ذکر شده باشه.
نظرخواهی از مشتری
میتونید در انتهای پستتون یک سند و یا یک کد تبلیغاتی درج کنید. این مورد به شما اجازه میده که میزان اثرگذاری پست در فروش جدیدتون رو اندازه بگیرید.
همطراز کردن محتوا و متن
استفاده از فونت صحیح و طرحبندی ساده، اثر قابل توجهی در بهتر فهمیدن پست داره. اغلب ما عادت به خوندن از راست به چپ و از بالا به پایین داریم پس هنگام طراحی پست این موضوع رو در نظر بگیرید.
انتشار نهایی
طرح رو با بالاترین کیفیت ذخیره کنید اما نگذارید حجم آن زیاد شود.بهترین پست ها نباید بیشتر از ۵۰۰ کیلو بایت حجم داشته باشند.ما در گیف نیک طرح های شما رو جوری میسازیم که با بهترین کیفیت و با کمترین حجم ممکن اونها رو منتشر کنید.اگر حجم فایلتون زیاد باشه ممکنه تو لود شدنش زمان زیادی صرف بشه و مخاطبان از دیدنش منصرف بشن و از پستتون بگذرن.
کار طراحیتون رو به کاردان بسپرید ، ما بهترین طراحی رو براتون انجام میدیم.