قوانین عمومی

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های ‏ گیف نیک ‏ منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های ‏ گیف نیک ‏ در آینده تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات ‏ گیف نیک ‏ اقدام نماید.

رعایت حریم شخصی

‏‏گیف نیک‏ به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.
گیف نیک ‏ متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت ‏ گیف نیک‏، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات ‏ گیف نیک‏، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط ‏ گیف نیک ‏ جزئی از اموال ‏ گیف نیک ‏ محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار ‏ گیف نیک ‏ است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای ‏ گیف نیک ‏ محفوظ می‏‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط ‏ گیف نیک و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار ‏ گیف نیک ‏ است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب‏‌سایت گیف نیک و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روش‌‏های مشابه مانند جمع آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای ‏ گیف نیک ‏ محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات ‏ گیف نیک‏، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است. ‏ گیف نیک ‏ محصولاتی مناسب استفاده افراد زیر ۱۸ سال به فروش نمی رساند و در صورتی که کاربران از سن ذکر شده جوان‌‏تر هستند می‌‏باید با اطلاع والدین و یا قیم قانونی، به خرید و پرداخت اقدام کنند.
تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی: www.gifnic.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرس‏‌های رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمی‌‏گیریم. وب سایت ‏ گیف نیک ‏ هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.gifnic.ir و همچنین، هیچ گونه وبلاگ و شناسه در برنامه‏‌های گفتگوی اینترنتی همچون Yahoo Messenger یا MSN Messenger و غیره ندارد و هیچ ‏گاه با این روش‏‌ها با شما تماس نمی‏‌گیرد. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از شماره‌های ذکر شده در بخش ارتباط با ما و بخش گفتگوی آنلاین (Online Chat) گیف نیک استفاده کنند.

ثبت، پردازش و ارسال سفارش

ساعات کاری دفتر مرکزی:
شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰
پنج شنبه از ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۳:۰۰
روز کاری ارائه شده در وبسایت : شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰ می باشد.
کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت‏ گیف نیک ‏ به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. گیف نیک همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را می‏‌نماید. در رابطه با هزینه حمل و نقل لازم به ذکر است که هزینه حمل و نقل هر سفارش باید به صورت جداگانه پرداخت گردد و امکان پرداخت هزینه حمل و نقل برای یک سفارش و درخواست ارسال آن سفارش به همراه سفارش های دیگر وجود ندارد. همچنین، برای سفارشهایی که به شهرستان پس کرایه می شوند هزینه پیک یا آژانس تا باربری یا پست به عهده مشتری می باشد .
در صورتی که امکان تولید هر یک از محصولات چاپی در ‏ گیف نیک ‏ به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای ‏ گیف نیک ‏ محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند. همچنین در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده به حساب مشتری واریز خواهد شد.
گیف نیک ‏ مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی بدون اطلاع قبلی، برای ‏گیف نیک ‏ محفوظ است. کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند. همچنین با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتور حقیقی به حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات حقوقی ” و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.

گارانتی محصولات

ما همواره آماده هستیم اگر کوتاهی یا اشکالی‌ در خدمات رسانی یا در محصولات ما وجود داشت، آن را پذیرفته و روندهای جبرانی مشخص را در پیش بگیریم. برای اعمال گارانتی جبران گیف نیک، حتما باید محصول معیوب به گیف نیک مرجوع شود. محصول را در اسرع وقت یا حداکثر ظرف ۷ روزکاری پس از دریافت برای ما ارسال کنید. کارشناسان فنی ما در گیف نیک ایراد مطرح شده توسط شما را برسی‌ می‌کنند و در صورت تایید آنها سفارش شما مشمول گارانتی گیف نیک شده و مجددا با دقت و نظارت کامل، چاپ و ارسال می‌شود.
چاپ‌آقا می تواند ارائه هر کدام از محصولات چاپی خود را در هر لحظه بر اساس امکان تولید تغییر دهد. بدین معنی که چاپ‌آقا می تواند محصول جدیدی را اضافه و یا بعضی از محصولات را حذف نماید. با این وجود چنانچه ثبت سفارش محصول حذف شده قبل از حذف محصول انجام شده و خریدار کد پیگیری دریافت کرده باشد، سفارش طبق روال در اختیار خریدار قرار خواهد گرفت.

شرایط اعمال گارانتی:

۱. جابجایی و قرارگیری نادرست رنگ‌ها یا کامل چاپ نشدن طرح روی محصول
۲. برش محصول به داخل ناحیه اطمینان
۳. آسیب دیدگی‌ محصول
محصولات ما به دلیل ویژگی‌های فنی‌ و ذاتی خود به چند گروه تقسیم می‌شوند که ضوابط جبرانی گیف نیک نیز براساس همین دسته‌بندی‌ها تعریف می‌شوند. لطفا برای اطلاعات بیشتر بخش گارانتی محصولات را با دقت مطالعه بفرماید.

خسارت در هنگام حمل و نقل


‏ 

ارسال در محدوده تهران:

گیف نیک ‏ همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد.
به هر دلیلی که اثبات شود که اشتباه از جانب ما بوده، سفارش شما مشمول گارانتی گیف نیک شده و در اسرع وقت مجددا با دقت و نظارت کامل، چاپ و ارسال می‌شود.

ارسال به سراسر کشور:

با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و گیف نیک ‏ تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند. آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض ۴۸ ساعت کاری پس از تحویل سفارش به ‏ گیف نیک ‏ اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به گیف نیک ‏ ارسال شود.
ارسال سفارشات پس از تسویه حساب مربوطه امکان پذیر است .

سیاست قیمت گذاری

در مواردی بسیار نادر و در صورت وجود نوسان‌‏هایی در بازار و یا اشتباه در قیمت‌‏گذاری، اگر سفارشی قابل تحویل نباشد، ‏گیف نیک‏ موظف است در اسرع وقت این موضوع را به فرد سفارش‌ ‏دهنده اطلاع دهد و سفارش را لغو نماید. لازم به ذکر است در صورتی که کالایی پس از ثبت سفارش شامل کاهش قیمت شود، سفارش به روز رسانی و قیمت جدید اعمال می‏‌شود. همچنین ،در صورت طولانی شدن زمان طراحی یا ویرایش فایل توسط مشتری امکان افزایش قیمت سفارش وجود دارد. قیمت ها با احتساب ارزش افزوده نمی باشد و مالیات و ارزش افزوده در هنگام تکمیل خرید به آن اضافه خواهد شد و هزینه‏‌های بسته بندی، ارسال و بیمه حمل کالا بسته به شرایط سفارش که در فرم سبد خرید اطلاع‌ ‏رسانی می‌‏شود، جداگانه محاسبه شود.

قوه قهریه

تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، ‏ گیف نیک ‏ هیچ گونه مسئولیتی ندارد. ‏گیف نیک ‏ خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می‌داند، لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق کانال‏‌های ارتباطی ذکر شده با ما در میان بگذارید.

‏ 

نکات قابل توجه :

سفارشات بعد از چاپ دارای نهایتا ۲۰% اختلاف رنگ با فایل، در یک مانیتور استاندارد از لحاظ رنگ و روشنایی می باشد و این مورد به این دلیل است که سفارشات متنوع با رنگ بندی های مختلف در فرم های عمومی چیده می شوند.
کارهای لایه باز و RGB تضمین چاپی ندارد، در فایل های لایه باز امکان جابجایی فونت ها و در کارهای RGB امکان تغییر رنگ وجود دارد.
توجه داشته باشید که پرداخت فاکتور به منزله تائید نهایی سفارشات محسوب می گردد و فقط تا زمانی که وضعیت سفارش در پنل کاربری شما درحال فرم بندی باشد امکان حذف سفارش وجود دارد و پس از این مرحله به هیچ عنوان امکان کنسل کردن سفارش و یا اعمال تغییر در طرح وجود ندارد.
کارهای تنپلات (رنگ پر) به علت امکان ایجاد لک،تغییر رنگ، پشت زدگی و حباب دار شدن روکش سلفون ضمانت چاپی ندارند.
در تمامی سفارشات چاپی ۳% الی ۷% از کل کار به عنوان پرت( ضایعات کاغذ، خرابی رنگ، سلفون، لمینیت و …) در نظر گرفته می شود.
چاپ تمامی متون به صورت انگلیسی امکان پذیر نمی باشد.
چاپ مشاغل نامتعارف (تتو،فالگیری،دی جی و …) یا استفاده از عنوان های نامتعارف در متن فایل ها امکان پذیر نمیباشد. رعایت شئونات اسلامی فایل چاپی (استفاده یا سوء استفاده از تصویر بانوان)
در فرمهای عمومی امکان خطای برش بین ۱ الی ۲ میلیمتر وجود دارد.
در فرم های دارای یووی موضعی احتمال جابجایی تا یک میل وجود دارد.
رنگ نقره ای و طلائی در فرم های عمومی امکان چاپ ندارد؛ این ۲ رنگ باید در شیت اختصاصی چاپ و هزینه جداگانه برای آن ها در نظر گرفته شود.
امکان ناخوانا بودن در Qr_Code درصورت طراحی غیر استاندارد یا ۴رنگ بودن طرح وجود دارد.
در برش معمولی پاکت ها، ساخت پاکت به صورت دستی بوده و احتمال خطا در کادر غیر قابل اجتناب می باشد.
ممکن است نقاط عطف در محصول ساک دستی دارای درصد کمی شکستگی باشد.
در محصول ست اداری جهت به دست آوردن رنگ مورد نظر شما ارائه نمونه رنگ الزامی می باشد.
در صورت نیاز به رنگ ساختگی هزینه آن جداگانه برآورد می گردد.

نکات قابل توجه در طراحی توسط گیف نیک

  • بررسی کلیه اجزا طرح از نظر عناصر طراحی مانند: سایز فونت،جانمایی اجزاء،اندازه تصاویر، پرینت اندازه واقعی و غلط املایی بعد از هر بار ویرایش بر عهده مشتری میباشد. وجود اشکال در طرح تایید شده در گارانتی گیف نیک قرار نمیگیرد.
  • پس از تایید نهایی طرح، امکان تغییر در آن وجود نخواهد داشت.
  • مالکیت فایل‌های طراحی شده متعلق به مشتری می باشد. این فایل ها جهت چاپ مجدد برای مشتری بایگانی نمی گردد و به صورت الکترونیک ارسال می گردد همینطور فایل هایی که حجم بالایی دارند CD شده و به هزینه مشتری ارسال می گردد.
  • درصورتی که طراحی انجام شده باشد و شما قصد کنسل کردن سفارش را داشته باشید هزینه طراحی طبق اتحادیه طراحان محاسبه و کسر می گردد.
  • ارسال فایل ها (از طریق ایمیل یا CD) به واحد گرافیک باید به همراه شماره سفارش باشد در غیراینصورت مسئولیت ایجاد تاخیر در بررسی فایل هایی که بدون شماره سفارش به واحد گرافیک ارسال می شوند بر عهده مشتری می باشد.
  • شروع طراحی پس از ارسال کلیه محتوا ( متن تایپ شده،تصاویر،لوگو و …) می باشد.
  • درصورت حساسیت مشتری به رنگ چاپی به چند طریق می توان عمل کرد: ۱-کد رنگی. ۲-نمونه فیزیکی چاپ شده . ۳- مراجعه حضوری

 

بررسی تخصصی فایل (Professional File Check)
کلیه سفارشاتی که خدمات بررسی تخصصی درخواست کرده باشند و هزینه مربوطه پرداخت شده باشد از نظر موارد زیر بررسی و چنانچه امکان اصلاح وجود داشته باشد، انجام خواهند و پس از تایید مجدد مشتری به مرحله تولید و چاپ ارسال خواهند شد. برای انجام فرایند بررسی تخصصی و تایید مجدد طرح، بسته به میزان سفارش از یک روز کاری به زمان تحویل سفارش اضافه می‌شود.
  • بررسی اندازه قابل قبول
  • بررسی رزولوشن قابل قبول
  • بررسی نداشتن رمز در فایل‌های پی‌دی‌اف
  • بررسی درست بودن تعداد صفحات محصولات چند‌صفحه‌ای
  • بررسی و اصلاح مد رنگی
  • بررسی و اصلاح پروفایل رنگی
  • بررسی کیفیت تصاویر داخلی(در صورت دریافت فایل پی‌دی‌اف استاندارد)
  • بررسی و اصلاح اضافه رنگ
  • بررسی و اصلاح محدوده برش و محل تا (در صورت امکان)
  • بررسی و اصلاح پروفایل رنگی متناسب با متریال چاپی
  • بررسی و اصلاح حجم رنگ
  • بررسی اندازه نوشتار (در صورت دریافت فایل پی‌دی‌اف استاندارد)
  • بررسی رنگ‌های خاص (ساختگی) به کار رفته در فایل
نکات:
  • در بررسی تخصصی موارد فوق بررسی و چنانچه مشکلی مشاهده شود، در صورت امکان اصلاح می‌شوند و در صورت عدم امکان، جهت برطرف کردن به مشتری اطلاع داده می‌شود
  • پس از بررسی و اصلاحات، فایل نهایی جهت تایید مجدد، از طریق ایمیل یا تلگرام برای شما ارسال خواهد شد و تنها پس از تایید نهایی برای تولید و چاپ ارسال خواهد شد
  • در بررسی تخصصی، اطلاعات نوشتاری مورد بررسی قرار نخواهند گرفت
  • بررسی رزولوشن قابل قبول در فایل‌های Jpg و Tiff یا Pdf غیر استاندارد، محدود به خود فایل می‌باشد و نه اجزا به‌کار رفته در فایل مانند لوگو یا تصاویر داخلی.
  • مبنای رزولوشن قابل قبول، داشتن رزولوشن عددی بین ۲۳۰ تا ۳۰۰ Dpi می‌باشد اما این نکته دلیل بر داشتن بهترین کیفیت چاپ نمی‌باشد. توضیحات
  • در بررسی تخصصی یا اتوماتیک، امکان افزایش کیفیت اجزا فایل، مانند تصاویر و لوگو وجود ندارد و چنانچه رزولوشن این اجزا در محدوده قابل قبول باشد یا توسط مشتری تایید شود،‌با همان شرایط کیفی به چاپ خواهد رسید.
  • کلیه موارد تاثیر گذار در چاپ، به غیر از موارد بالا خارج از محدوده خدمات و مسئولیت این مجموعه می‌باشد
  • کلیه بررسی‌ها و اصلاحات در راستای موارد مرتبط با چاپ می‌باشد و مواردی مانند املای درست نوشتار و طراحی در محدوده خدمات نمی‌باشد.
  • کلیه اطلاع رسانی‌ها در قالب ایمیل و تماس تلفنی در ساعات کاری انجام خواهد شد.

زمان تحویل

  • در نظر داشته باشید که فرایند تولید (تعداد روزهای اعلام شده) پس از تایید نهایی فایل آغاز خواهد شد.
  • در سه ماه آخر سال به علت حجم بالای سفارشات امکان تاخیر در زمان تحویل وجود دارد.
  • روزهای پنج شنبه، جمعه و تعطیلات رسمی جزو روزکاری نمی باشد.
  • امکان تاخیر بنا به حجم سفارشات و تعطیلات رسمی تا ۳ روزکاری وجود دارد.
  • در صورت انتخاب تحویل کالا در گیف نیک ، حداکثر زمان برای مراجعه جهت تحویل ۲۴ ساعت می باشد ، در غیر این صورت کالا بصورت پس کرایه ارسال می گردد.

چاپ مجدد

موارد بالا را به دقت مطالعه نمایید چنانچه مواردی خارج از نکات ذکر شده پیش آید بعد از بررسی های لازم چاپ مجدد صورت می گیرد.
برای چاپ مجدد حتما باید کالای دریافت شده مرجوع گردد.
شکایت و مرجوعی نسبت به کالا تا هفت روز کاری پس از ارسال امکان پذیر می باشد.