توزیع تراکت تبلیغاتی یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابیه و بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ مدت زمان زیادی است که از اون استفاده میکنند.
حتی در دوران دیجیتال امروزی که ایمیل ها و بازاریابی رسانه های اجتماعی بخش مهمی از استراتژی های بازاریابی و تبلیغات این روزها را پوشش میدهند، توزیع تراکت های تبلیغاتی همچنان تاثیر مثبتی به جای میگذارند.
کارشناسان معتقدند توزیع تراکت تبلیغاتی در کنار روش های دیجیتالی بسیار موثرند و بازدهی آنها در صورت برنامه ریزی مناسب، روش های توزیع مطلوب ، سیستم نظارت دقیق ، جمع آوری نظر مخاطبان و بازخوردهای مربوط به آن، به طور قطع افزایش نیز مییابد.
چاپ تراکت فرصت بزرگی برای تبلیغ با بودجه محدود و کسب نتایج واقعی است، اما فراموش نکنید که انتخاب محل توزیع تراکت ها در کسب نتیجه مدنظر و مطلوب بسیار مهمه . باید مکان هایی را در بازار هدف خود انتخاب کنید که با توزیع برگه های تبلیغاتی خود، گیرنده اونها دلایل کافی برای خرید را کسب کرده و مایل به خرید خدمات و محصولات شما بشه.
در ادامه ۵ دلیل قانع کننده برای اینکه بدونید توزیع تراکت تبلیغاتی در بازاریابی و تبلیغات شما مفید است را بیان میکنیم .
۱. هزینه کم چاپ و توزیع تراکت تبلیغاتی
برخلاف سایر روش های تبلیغاتی، شما برای چاپ و توزیع این برگه ها نیازی به بودجه و سرمایه زیادی ندارید. با کمترین هزینه می توانید ۵۰۰۰ یا ۱۰۰۰۰ عدد تراکت چاپ و توزیع کنید .
۲. توزیع سریع
به نظر شما چقدر زمان برای توزیع تراکت ها نیاز است؟ چنانچه مکان و محل مناسبی را برای توزیع انتخاب کرده باشید، توزیع آنها بسیار سریع بوده و امکان دریافت نتیجه با سرعت مطلوب چند برابر میشه.
۳. جذب مخاطب صحیح و دریافت پاسخ سریع از وی
با توزیع مناسب تراکت، شما نیازی به صبر طولانی برای تماس مخاطب و مشتری نخواهید داشت. معمولا مشتری سریع با شما تماس میگیره. همچنین جذب مخاطب و مشتری نیز آسوده تر و سریعتر خواهد بود زیرا شما با انتخاب محل مناسب، تراکت های خود را توزیع و به دست مخاطب مدنظر و مشتری بالقوه خود میرسونید.
۴. خلاق است
محدودیت های بسیار کمی در تبلیغات به روش تراکت وجود دارد. شما همه آزادی های لازم برای بروز خلاقیت خود در تراکت ها و طراحی های آن را در اختیار داشته و میتونید همه آنها را امتحان کنید. با سفارش طراحی تراکت تبلیغاتی خود به یک طراح گرافیک با تجربه یا یک تیم حرفه ای میتونید آسوده خاطر باشید که کمپین تبلیغات خیابانی شما باشکست مواجه نخواهد شد .
۵. یادآوری روزهای خوش قدیم همیشه لذت بخش است
کسی نمی تواند این واقعیت را انکار کند که یادآوری روشهای خوش گذشته و ایام قدیم حس لذت بخشی ندارد. یکی از دلایلی که تراکت ها هنوز برای مخاطبان و مشتریان جذاب هستند، به این خاطر است که روزهای خوب قدیم را به آنها یادآوری میکنند.
همچنین تراکت ها دارای یک حس عجیب هستند که بر خلاف ایمیل ها، مردم عجله ای برای از بین بردن آنها ندارند و این به طور خودکار باعث دیده شدن بیشتر تبلیغات شما میشود.
انجام تبلیغات با این آگهی ها و تراکت ها یک شیوه مقرون به صرفه برای بازاریابی محصولات و خدمات به منظور جذب مشتریان بالقوه است.
هنگامی که زمان توزیع تراکت ها فرا میرسه، روش مناسبی برای توزیع آنها انتخاب کنید زیرا در حقیقت نقش حیاتیدر ارتقای کسب و کار شما خواهد داشت. تشکیل کمپین های توزیع میتواند یکی از راه های جذاب برای کسب بیشتر مشتریان باشد.
به خاطر داشته باشید که طراحی یک تراکت فوق العاده، بهترین راه برای نشان دادن کسب و کار شما به مشتریان است. پس همان مقدار که برای چاپ تراکت خود هزینه میکنید ، برای طراحی نیز بودجه مناسبی در نظر بگیرید و این نکته را همیشه در خاطر داشته باشید که شما فقط یک بار هزینه طراحی را پرداخت میکنید و در عوض میتوانید به دفعات زیاد آن طرح را چاپ کنید .
در مقالات آموزشی بعدی روش های صحیح پخش تراکت رو بهتون آموزش میدیم تا بهترین نتیجه رو از تبلیغات تراکتی کسب کنید.
با ما همراه باشد.