بسیاری از افراد وقتی اقدام به تبلیغات می کنند ، تصور میکنند همان روز اول باید حجم زیادی از مشتریان را داشته باشند ، در صورتی که این تصور اشتباهی است. در واقع جذب مشتری به واسطه تبلیغات به نوع کسب و کار شما و نوع تبلیغاتتان بستگی دارد. مثلا ممکن است شما فروشگاه لوازم ورزشی و تفریحی داشته باشید و برای مجموعه خود تراکت تبلیغاتی چاپ و آن را در سطح شهر پخش کنید. خوب در این تراکت نوع فعالیت شما و مکان و شماره تلفن های شما به سمع و نظر مخاطب خواهد رسید. اما سوال اینجاست ، آیا همه مخاطبان باید مشتری شما شوند؟ مسلما پاسخ شما هم خیر است .

در این نوع تبلیغ مخاطب تراکت شما را دیده و آدرس شما در حافظه او نقش بسته است ولی در حال حاظر هیچ وسیله ورزشی ای را از فروشگاه شما نیاز ندارد اما ممکن است چند روز بعد یا چند ماه بعد و یا حتی یک سال بعد یک راکت پینگ پنگ لازم داشته باشد ، حالا اگر در این مدت تبلیغات شما به صورت هدفمند و مداوم پخش شده باشد حتما حتما آدرس فروشگاه شما را به یاد خواهد آورد .

وقتی مخاطب تبلیغ شما روی یک بیلبورد ، پوستر ، تراکت و یا حتی کارت ویزیت شما را جایی دیده باشد وقتی از جلو فروشگاه شما رد می شود ناخودآگاه تبلیغ شما با نمای فروشگاه شما در ذهن او تطبیق پیدا می کند و به این صورت فروشگاه شما برای همیشه در ذهن او می ماند و وقتی که به محصولات شما نیاز پیدا کند اولین گزینه ، خرید از فروشگاه شماست. پس در لحظه هر مخاطبی که تبلیغ شما را میبیند صرفا مشتری شما نیست و ممکن است بعدها به شما سری بزند.

لازم است این نکته را خاطر نشان کنم که اگر تبلیغات مداوم نداشته باشید حتما از ذهن ها پاک می شوید . به شعار ما در گیف نیک توجه کنید : ” دیده نمیشوید اگر تبلیغ نکنید

خوب تا اینجا تبلیغات کلی از مجموعه و فروشگاهتون رو مثال زدم . یه نوع تبلیغات مقطعی هم داریم که در ادامه به اون می پردازیم . با همون فرض که شما یه فروشگاه لوازم ورزشی دارید ، بسته به شرایط فروشگاهتون یه محصولتون رو مثلا با ۳۰ یا ۴۰ درصد تخفیف بزنید و اون رو تو تبلیغاتتون لحاظ کنید. این کار باعث جذب مشتری در کوتاه ترین زمان میشه . اگر بتونید این کار رو دائمی کنید ، یعنی هر ماه یه محصول رو با تخفیف ویژه بفروش برسونید و تو تبلیغاتتون از این ترفند استفاده کنید خواهید دید که چه تاثیر بسزایی تو کسب و کارتون میذاره.

فقط به این نکته توجه کنید که تبلیغات باید دائمی باشه، اگر شما امروز هزاران برگ تبلیغاتی رو تو سطح شهرتون پخش کنید و بعدش بره تا سال دیگه مطمئن باشید مردم شما رو فراموش میکنند ، به خصوص تو این بازار پر از رقیب .

تو بحث تبلیغات باید توجه داشته باشید که از یک نوع تبلیغ به تنهایی استفاده نکنید . مثلا تراکت یا پوستر همراه با بیلبورد تو سطح شهر و پیامک های تبلیغاتی بر روی گوشی های موبایل خیلی بهتر و بیشتر مشتری جذب میکنه. تو مقاله بعدی علت این امر رو بهتون میگم ، پس حتما مقاله آموزشی بعدی ما رو بخونید .

ممنون از همراهیتون

 


 

چرا از تبلیغات جواب نمیگیرم؟
error: لطفا از عکس ها و مطالب سایت گیف نیک کپی برداری نفرمایید . با تشکر