اگه می خواین ترافیک آنلاین خود رو با تبلیغات ارتقا بدید، ممکن است از خودتون بپرسید چه کاری بازده بهتری داره؟!

طراحی بنر وب چیه؟

بنر وب نوعی تبلیغات موثر در فضای آنلاینه که بر پایه یک سری دستورالعمل های طراحی اولیه استوار هست.

تبلیغات بنر یکی از پرطرفدارترین فرم های بازاریابی در جهان آنلاین امروزیه . همه شرکتها از اون ها به صورت یک یا چند مورد استفاده می کنند، چون آنها یک ابزار مقرون به صرفه، قابل اندازه گیری و موثر برای افزایش آگاهی برند هستند.

نکات مهم در طراحی بنر گیف و بنر وب

 

نکات مهم مریوط به بنر وب یا گیف:

  1. از موثرترین و استاندارد ترین بنرها استفاده کنید

به گفته گوگل ، موفق ترین اندازه های بنر استاندارد:

  • بنر  Leaderboard سایز ۷۲۸×۹۰
  • بنر  Half Page سایز ۳۰۰×۶۰۰
  • بنر  Medium Rectangle سایز ۳۰۰×۲۵۰
  • بنر  Large Rectangle سایز ۳۳۶×۲۸۰
  1. تبلیغات بنر خود را به درستی قرار دهید

بنر شما باید در فضایی از وب سایت نمایش داده بشه که نزدیک به محتوای اصلی آن صفحه باشه.

  1. حفظ سلسله مراتب

تبلیغات بنر موثر برای افزایش آگاهی از برند و ترافیک به وب سایت شما طراحی شده است. آنها سه جزء اساسی دارند:

  • آرم شرکت : آرم شرکت شما باید برای ایجاد آگاهی از برند گنجانده شود و نباید آنقدر بزرگ باشه که محتوای بنر رو تحت تاثیر قرار بده توجه مخاطب را با پیشنهادات و قیمت های جذاب از بین ببره ؛چیزهایی مانند:”کیفیت بالا”یا “۵۰٪ تخفیف” یا “پیشنهاد در مدت محدود”. این باید فضای بیشتری را در آگهی خود داشته باشد و اولین چیزی باشد که مخاطب را جذب کند.
  • the call to action یا دکمه عمل CTA  متن یا دکمه ای است که کاربران را به کلیک کردن دعوت می کند. عباراتی مانند: “بیشتر بدانید”، “شروع”، “کلیک کنید” و یا “تماشا” نمونه های پر کاربردی هستند که باید نقطه کانونی بنر یا آگهی باشه.
  1. آن را ساده نگه دارید

محتوا و تصاویر را ساده نگه دارید، احتمالا تماشاگران تنها به یک تبلیغ در وب بنر نگاه می کنند.

  1. از دکمه های مناسب استفاده کنید

بسته به نوع بنر، دکمه ها بیشترین میزان کلیک (CTR) تبلیغ شما را در بر میگیرند. اگر قصد استفاده از آنها را دارید، آنها را بعد از کپی خود در سمت راست پایین (به طرز ماهرانه) رنگ متضاد قرار دهید. همیشه آنها را در مجموعه ای از تبلیغات حفظ کنید.

  1. فریم به خوبی تعریف شده داشته باشید

چشمان مردم به طور طبیعی به یک موضوع درون قاب جلب می شوند. تبلیغات بنر موثر یک قاب مشخص شده داشته باشد. مثلا اگر آگهی شما سفید هست ، حداقل یه حاشیه خاکستری ۱ پیکسل در اطراف آگهیتون بذارید.

  1. متن خود را بلافاصله قابل خواندن کنید
  • انجام بده
  • انجام نده
  • نوشته ها باید خوانا و کمتر از ۴ خط باشند، وزن فونت بسیار کم باشه
  1. از انیمیشن استفاده کنید

بنر های متحرک معمولا تاثیر پذیری بیشتری را نسبت به بنرهای ثابت دارند به دلیل تحرکی که در آن مشاهده میشه چشم ها را به خود جذب می کند، فقط نکته مهم این است که باید اطمینان حاصل کنید که از مفهوم پیام خود منحرف نشوید.

از انیمیشن های ساده که بیش از ۱۵ ثانیه طول بکشد استفاده کنید و همیشه آخرین فریم انیمیشن رو به شماره ها و راههای تماس اختصاص بدید.

  1. اهمیت تبلیغ در سایت های معتبر

اگر آگهی شما در وب سایت های معتبر به نمایش گذاشته میشه احتمال بیشتری برای اعتماد بازدیدکنندگان خواهید داشت، تبلیغات بنر موثر همیشه باید قابل مشاهده و قابل کلیک باشد.

  1. با نام تجاری خود سازگار باشید

آگهی بنر شما به یک وب سایت که شامل پیشنهاد شماست لینک خواهد شد، اطمینان حاصل کنید که آگهی مطابقت با نام تجاری و صفحه اصلی شما را داشته باشه تا مخاطبین مورد نظرتان دچار اشتباه نشوند.

  1. احساس یک فوریت را تسریع کنید

با استفاده از رنگ های متضاد و جسور، احساس نیاز بصری به متن را ایجاد کنید. تبلیغات بنر همیشه به معنای ظریف بودن نیست.

  1. از تصاویر خوب استفاده کنید ( زمانی که به آن نیاز دارید)

گرافیک و عکس های مربوطه را که پیام شما را افزایش می دهد انتخاب کنید و به طور مستقیم به محصول شما مرتبط است. هیچ مفاهیم انتزاعی در اینجا وجود ندارد.

بهتر است از تصاویر اصلی یا گرافیک ایجاد شده توسط طراح را انتخاب کنید، به یاد داشته باشید، همیشه استفاده از تصاویر در تبلیغات بنر شما ضروری نیست.  حتی یک تایپوگرافی خوب هم می تونه نتایج به همان اندازه موثر ایجاد کنه.

  1. رنگ مناسب را انتخاب کنید

هر رنگ دارای یک ارتباط متفاوت است و مهم است که چه نوع احساساتی را که می خواهید در مخاطبان خود ایجاد کنید را در نظر بگیرید. رنگ اولین چیزی است که کاربر در تبلیغات بنر خود متوجه می شود.

رنگها نیز ذهنی هستند و در فرهنگ های مختلف دارای معناهای مختلف هستند. هنگام انتخاب رنگ خود اطمینان حاصل کنید که مخاطبان مورد نظرتان را شناخته اید. در زیر لیستی از رنگها و احساساتی که معمولا در یک مخاطب ایجاد می کنند به صورت خلاصه آورده شده:

  • قرمز: شور، خشم، هیجان و عشق؛ این رنگ قدرتمند برای اکثر مخاطبان جذاب است اما از لحاظ اعتبار استفاده می شود. اگر شما در جستجوی یک نگاه کلاسیک، بالغ و یا جدی هستید، از قرمز جلوگیری کنید.
  • نارنجی: سرگرمی و تحریک احساسات و اشتهاا ست؛ نارنجی از جمعیت جدا می شود و انرژی را از خود می گیرد؛ این یک رنگ عالی برای تماس با CTA یا دکمه عمل است.
  • زرد: تشویق، آفتاب، و دوست داشتنی؛ زرد چشم نواز است و انرژی را که جوان و مقرون به صرفه است، ارسال می کند.
  • سبز: سلامت، طراوت، ثروت، محیط زیست، رشد، پرورش، و آغاز های جدید است.
  • آبی: ایمنی، اعتماد، وضوح، بلوغ، آرامش، عقل، رسالت، سردی و مردانگی؛ آبی در بیش از نیمی از آرم ها ظاهر می شود.
  • بنفش: لوکس، حق امتیاز، عفت، عقل، سحر و جادو، زنانه، و خلاقیت؛ این یک تأثیر آرام بخش روی بیننده دارد.
  • صورتی: عشق، شیرینی، زنانه، جوانان و نوزادان؛ به طور کلی با همه چیز زنانه همراه است، اما محدوده واقعی مبتنی بر روشنایی و تن است.
  • مشکی: انحصار، رمز و راز، مدرنیته، قدرت، اعتبار، لوکس و رسالت؛ مشکی رنگی سنتی است و متن سیاه و سفید در پس زمینه سفید، ترکیب رنگی خوانا است.
  • سفید: خلوص، پاکیزگی، مدرنیته، بی روح، سادگی، صداقت و بی گناهی؛ سفید احساسات اقتصادی و جوانان را ایجاد می کند.
  • قهوه ای: طبیعت، چوب، چرم، جدی، مردانه، سختی و فروتنی؛ رنگ های قوی تر را متعادل می کند و برای رنگ ها و بافت های پس زمینه مناسب است.
  • طوسی: بی طرفی و عملی بودن؛ هنگامی که به عنوان پس زمینه استفاده می شود، خاکستری رنگ های دیگر را تشدید می کند.

 

نکات مهم در طراحی بنر گیف و بنر وب

 

  1. اندازه فایل های خود را کوچک نگه دارید

به گفته گوگل Adwords، آگهی بنرهایی بازدهی موفق و موثرتری دارند که حجم آن ها کمتر از ۱۵۰کیلوبایت باشد تا آگهی شما قبل از اینکه بیننده به صفحه بعد مراجعه کند در وب سایت به سرعت بارگذاری شود تا مخاطب را از دست ندهید.

  1. از فرمت های فایل صحیح استفاده کنید

فایل های JPG، PNG، GIF یا HTML5 نتایج کار شما خواهند بود. طراح شما به طور معمول در Adobe Illustrator یا فتوشاپ برای ارائه فایل های JPG، PNG یا GIF، یا در Google Web Designer یا Adobe Animate برای فایل های HTML5 کار می کند.

به یاد داشته باشید، تبلیغات فلش در این مرحله بسیار قدیمی هستند، بنابراین برای این فرمت های فایل تصویر دیگر انتخاب کنید.

نکات مهم در طراحی بنر گیف و بنر وب
error: لطفا از عکس ها و مطالب سایت گیف نیک کپی برداری نفرمایید . با تشکر